Regenbuien & storm op zee! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Christine Korevaar - WaarBenJij.nu Regenbuien & storm op zee! - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Christine Korevaar - WaarBenJij.nu

Regenbuien & storm op zee!

Blijf op de hoogte en volg Christine

11 Augustus 2012 | Kenia, Mombassa

Afgelopen donderdag stond een dagje met de oudste meiden uit DCC op het programma! We zouden naar 't strand gaan. op het moment dat de ogen open gingen 's ochtends (en dat is al redelijk vroeg) was de bui al te horen op het dak! Helaas ging dat nog wel even door... Toch allemaal de auto in (met enige vertraging) en lekker opweg naar het strand. Zelfs met regen en kou hier is 't ngo goed te doen! :) maaar, 'n zonnetje zou toch wel erg aangenaam zijn. Uiteindelijk na heel wat rondjes door de stad want er moest nog 't een en ander geregeld worden, kwamen we rond 12uur bij het strand aan, en het was zowaar DROOG! We liepen een rondje over het strand en de meiden hadden het goed naar hun zin! Na 'n uurtje dan toch maar' n plekje op zoeken om te gaan lunchen. Chips met Samosa's en een soda . Heeeerlijk, alleen het eten liet even op zich wachten.. Een uurtje later zaten de eerste aan de patat, maar viel de stroom uit, de laatste moesten dus nog even wachten...
Dirk-Jan kwam nog even een bezoekje brengen aan de meiden en had een leuke verassing voor een van de meiden, hij had haar broertje dat in een ander tehuis woont mee genomen. Best wel een gek idee dat ze dus niet bij elkaar wonen. De ontmoeting verliep wat stijfjes, en nadat we eindelijk de patatjes ophadden konden we dan echt richting de zee.! Heeeerlijk. Even zwemmen. Vond 't wel wat lastig om goed contact te maken met de meiden, het is toch een groepje en het leeftijdsverschil met hun is niet zo groot. Dit was i eerste instantie ook de reden dat ik graag met hun een dagje weg wilde, maar 't viel me toch wat tegen. Rond 5u met de hele groep weer 't bussie in en op naar huis!
't was een leuk, maar vermoeiend dagje!
Vrijdagochtend mocht ik voor dag en dauw mjin bedje uit. Gelukkig was ik om 4uur al klaar wakker en opnieuw met het geluid van de regen op het dak, niet erg fijn met een boottochtje en 'n snorkeltocht in het vooruitzicht! Daarnaast had sinds donderdagavond ook de stroom een probleempje. Ik dacht de makkelijke weg gekozen te hebben door een georganiseerd tochtje naar Wasini-island te boeken, maar dan moest ikwel om 6.45 in de stad zijn, toch nog best wel' n opgaaf want 't begint dan net allemaal 'n beetje tot leven tek omen. Gelukkig had ik gelijk 'n matatu en was ik goed optijd in de stad. Natuurlijk had 't busje wat vertraging en om 7.00 gingen we dan richting het eiland. Erg leuk, toen we aan de kust aangekomen waren gingen we met de hele groep toeristen (ik ahd verwacht alleen blanke, maar er zaten toch best wel wat Kenianen tussen) een bootje in! We zouden een uurtje gaan varen, maaar door 't onrustige weer van die morgen (ondertussen probeerde de zon er tussendoor te komen en was het droog) was de zee echt ontzettend ruig.. een aantal mensen werden er goed ziek van want de golven waren echt hoog! ik dacht dat zo'n georganiseerd tochtje me wat minder avontuur zou bezorgen dan alleen op pad gaan, maar kreeg toch nog 'n gegzond portie spanning op mijn bordje. Heel wat gegil en zorgen later, want ik had al gedroomt dat ik tussen de dolfijnen zou eindigen, kwamen we in het maritiem park aan! Hier zouden we gaan snorkelen. Ik met mijn naieve hoofd had verwacht dat dat vlak bij de kust zou zijn, maar dat was gewoon midden op zee. Terwijl de eerste het water in sprong werd de groep weer terug de boot in geroepen! DOLFIJNEN IN ZICHT. wauw, gaaf, dusss snel 'n klein stukkie varen en dolfijnen kijken, ze waren best wel dicht bij, maar 't is moeilijk foto's maken want ze duiken steeds 't water weer in haha.
Toen weer 'n stukkiee terug om te gaan snorkelen, echt ontzettend gaaf! Mooi koraal en hele scholen vissen in alle kleuren van de regenboog. Ze zwommen ook niet echt ver weg. Het snorkelen had wel ffe wat oefening nodig want heb toch ngo bestwel wat zout water in mijn mond gehad, maar toen ik het eenmaal doorhad was't echt kicken! De tourleider had alleen wat moeite met het ruige weer en vroeg al snel of we terug naar de boot konden, opzich niet zo'n probleem want er zaten al best wel veel mensen ind e boot te wachten tot we voor de lunch konden gaan! Het water was langzaam aan wat gekalmeert en op naar het eiland voor een lunch! Seefood - helaas durfde ik dat niet aan van te voren, dus at ik 'n kippetje - de mensen naast me zaten met 'n knuppel 'n krabje te vermorzelen en op te eten! Na de lunch een rondje over 'n mooi eiland waar ze nog wat geld probeerde af te troggelen van deze groep toeristen en toen weer naar de boot om terug te gaan naar 't vaste land! 2 uur rijden verder waren we weer in de stad en dan denk je bijna thuis te zijn maar moet je nog 'n busje naar huis zien te vinden. Helaas was't moeilijk, want het hele verkeer van en naar de stad stond vast. 'n half uur wachten verder toch maar met een aantal buurtbewoners een tuctuc genomen en op die manier de file getrotseerd! Het duurde 'n uurtje (duurt normaal 20 minuten) en toen veilig en zwaaar vermoeid thuis, mijn avonturen aan de kids verteld en heeeerlijk geslapen!

Zo, nu ga ik vlug weeer naar de kids!
Mensen, ik geniet ontzettend van alles hier! Maaar stiekem ben ik ook al hard aan het aftellen tot mijn terugreis, het is dus allemaal 'n beetje dubbel.

heel veel liefs,
Christineeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Kenia 2012

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

COUNT DOWN

18 Augustus 2012

Verlangen, twee kanten op!

11 Augustus 2012

Regenbuien & storm op zee!

07 Augustus 2012

Can I see a funcky chicken?

03 Augustus 2012

Theeee lion didn't sleep.
Christine

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 8263

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Kenia 2012

Landen bezocht: