Theeee lion didn't sleep. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Christine Korevaar - WaarBenJij.nu Theeee lion didn't sleep. - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Christine Korevaar - WaarBenJij.nu

Theeee lion didn't sleep.

Blijf op de hoogte en volg Christine

03 Augustus 2012 | Kenia, Mombassa

WAUW, ik ben op SAFARI geweest. Wat een geweldige ervaring! Dinsdagmiddag stonden Dirk-Jan, Tamara, Jacobus, Naomi en de kleine Julia (9maanden oud) op de stoep van Dickson.. Zij hebben warme banden met het tehuis en kwamen hun kindjes even opzoeken.. Erg gezellig, uiteindelijk kreeg ik de uitnodiging om mee te gaan op SAFARI, en maarliefst: de volgende dag! Naast dat ik graag op safari wilde is dat toch ook wel erg leuk om te doen met bekende. Dusss, woensdagochtend voor dag en dauw wakker, want was stiekem 'n beetje zenuwachtig voor mijn ontmoeting met de leeuwen en tijgers. hahah! En aangeizen om kwart voor vijf 't hele huis ontwaakt, doe ik dan ook geen oog meer dicht. Zeven uur zat ik dus gewassen en ontbeten met een tas vol survivelspullen - bikini, kleding, shampoo en een fototoestel! - op de bank te wachten. Want half8 zou ik opgehaald worden. Maaar, we zijn nog altijd in Kenia, dus dat liep een uurtje uit. Maar om half9 was ik ook nog steeds klaar voor vertrek. Hophophop de safari bus in en op naar Tsavo East. Een geweldig groot park. Twee uur rijden verder, weinig bijzonderheden op de gekantelde vrachtwagen na, kwamen we aan bij de poort van het park! We zouden eerst een rondje maken door het park en dan gaan lunchen. Na een aantal olifanten op verre afstand met moeite vastgelegd bleek dat al snel overbodig te zijn geweest. Die beesten lopen daar in overvloed! haha, maar de jacht ging door, want we moesten nog een leeuw en een cheeta vinden. haha, ondertussen ook een Zebra, een gazelle, en nog veeel meer gezien. Bij het hotelletje waar we sliepen was ook een olifantendrinkplaats, ontzettend gaaf, je kan dan vanuit een soort kelder de olifanten ruiken, zien en alle rimpels tellen. Ontzettend leuk... Best wel lomp zijn die beesten! haha.. Lunchen was HEERLIJK, weer eens iets anders dan rijst en bonen. Aardappels, spinazie, patatjes, hamburgers, kip, sla, en nog veeeel meer! die mensen zullen wel gedacht hebben, dat kind krijgt thuis niet te eten zeker.. nouja, ik krijg wel wat, maar da's niet zo lekker haha! Maargoed, daarna werd de safari voortgezet, nog 'n rondje crossen door 't park! Onze eerste ontmoeting met de LEEUW was een feit, hij was alleen beter zichtbaar door de zoom van mijn camera dan met het blote oog, maar dat is alleen maar goed! want 't gaat tenslotte om de foto's he! haha, na het zien van de leeuw konden we terug naar de lodge, voor ons diner! Weer zo'n heerlijk buffet. Na een WARME (oke, lauwe) douchee. Na het buffet heerlijk 't bedje in, want om 5.30 zou de wekker weer rinkelen, om 6uur mochten we de safaribus weer in om nog eens op zoek te gaan naar de cheeta. haha! Na een wat onrustige nacht, weer fris en fruitig de bus in. En niet voor niets, wat ik toen gezien heb is geniaal. Een groepje leeuwen die druk bezig zijn met het killen van een buffeltje (kleintje) haha, de kleine leeuwtjes moesten het leren van de grote dus het was een mooi gevecht met het geschreeuw van de buffel op de achtergrond! :) En dat allemaal op' n steenworp afstand. Ze hadden ook 'n grote buffel gekillt, en die lag op de weg, te wachten tot alle ramptoeristen zouden vertrekken. Gigantisch stoere ervaring, en toen maar snel onze eigen maagjes gevuld aan een ontbijtje met lekker gebakke eitje met bacon, jammjamm..
Toen moesten we al weer bijna 't park uit. dus nog 'n rondje door 't park, nog even gekeken hoe 't met de minibuffel stond, - die nu redelijk rustig was na het doorbijten van de nek door de schattige minileeuwtjes -
Nog even een massaii dorpje bezocht, best leuke ervaring. Die mannen probeerde wat indruk te maken met 'dansen' - lees: hoog springen. in van die leuke doekenkleding, een huisje bewonderd en de school bekeken. Oohja, en origineeel vuurtje gestookt met 'n stokkie en wat olifantenpoep. jaja, je maakt nog eens wat mee hier in dit land!

Goed, vandaag weer heerlijk in het huis mijn ding gedaan, en nu schrijf ik deze blog vanuit het luxere deel van Mombassa, bij de Nederlandse directeuren van het huis. Even een avondje Nederlands, genieten! voor de gene die me echt kennen, ik heb macaroni MET paprika gegeten, en het smaakte me best aardig! :) En de duik in het zwembad was ook niet verkeeeeerd haha!

Volgende blog zal ik iets minder toeristenverhalen vertellen en wat meer over 't dagelijks leven - denk ik! -
lieeve groetjes,
Toerist Christine.

  • 03 Augustus 2012 - 20:29

    Yentl:

    Leuk Christine, om zo mee te lezen! :D

    Je bent in ieder geval veel ervaringen rijker hierna zeg! Fijn dat je nu wel meer je plekje hebt gevonden :) En geniet nog van je tijd daar!

    xx
    Yentl

  • 05 Augustus 2012 - 22:18

    Tamar:

    Hee Christina, wat mooi om allemaal te lezen zeg! Ik kom 24 augustus. Ben jij er dan nog? Zou het leuk vinden om je dan nog even een paar dagen te spreken. Volgens mij ben ik de twee maanden dat ik ga ook zonder andere vrijwilligers helaas :( Eerst ga ik op vakantie met Avanta-reizen om Kenia te bekijken. Ik vertrek dinsdag.

    Ik zou het leuk vinden om je daar nog te zien. Veel zegen bij alles wat je doet!

    Tamar

  • 06 Augustus 2012 - 12:10

    Klasina:

    Hoi Christine, mooi avontuur op safari! Geweldig hoor, al die beesten middenin de echte natuur! Tsavo East hebben wij ook gezien. Heel bijzonder! Erg leuk om dat met bekenden te kunnen bezoeken! Geniet nog lekker verder en veel plezier met de kids!!!

    Groetjes, Peter&Klasina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Kenia 2012

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

COUNT DOWN

18 Augustus 2012

Verlangen, twee kanten op!

11 Augustus 2012

Regenbuien & storm op zee!

07 Augustus 2012

Can I see a funcky chicken?

03 Augustus 2012

Theeee lion didn't sleep.
Christine

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 8265

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Kenia 2012

Landen bezocht: