Meet Mombasa OLDTOWN & overige ontwikkelingen - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Christine Korevaar - WaarBenJij.nu Meet Mombasa OLDTOWN & overige ontwikkelingen - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Christine Korevaar - WaarBenJij.nu

Meet Mombasa OLDTOWN & overige ontwikkelingen

Blijf op de hoogte en volg Christine

29 Juli 2012 | Kenia, Mombassa

Lieve mensen die mijn blog volgen,

Allereerst mijn excuses dat ik zo weinig blog! haha, om dat te compenseren zal ik nu even een uitgebreid verslag schrijven van afgelopen dagen!

In huis gaat het allemaal steeds beter, krijg een beetje mijn vaste taakjes zoals de huiskamer vegen + moppen, de was kan ik ondertussen ook, en strijken van schooluniformen daar blink ik in uit, of het begelijden van wat huiswerk! Aangezien tellen hier nog niet erg geautomatiseerd is, maak ik gebruik van vingers en tenen en wat maar nodig is om het ontbrekende engels te overbruggen! verder lees ik 's avonds de kids een verhaaltje voor en klets ik wat met de meiden of een leuk praatje met de kids... Er is een kleine van drie jaar, Blessing heet ze, die de hele dag thuis is en waar ik dus altijd leuk mee kan spelen.. Echt 'n schatje! Het is fijn om te zien dat er een band ontstaat met een aantal kinderen en om gewoon lekker ze wt extra aandacht te kunnen geven die ze normaal niet krijgen. Bij velen in Nederland zijn er altijd ouders waar we ons verhaaltje konden doen, en anders een opa/oma/oppas die ons individueel aandacht kan geven maar de moeders zijn hier druk met het huishouden draaiende houden dus hebben weinig tijd voor extra persoonlijke aandacht.

Kortom, dit is dus gewoon genieten. daarnaast heb ik een heerlijke lunchplek gevonden hier in de buurt waar ik zeker nog gebruik van ga maken, ook wel een leuke afwisseling van rijst, bonen ugalie (soort maismeeldeeg) en witbrood met soms wat boter. - zodra ik dus uit huis ben eet ik hamburgers met patat, standaard. heerlijk! -

Afgelopen donderdag ben ik naar de oude stad geweest van Mombasa, een groot fort en een aantal engelse/portugese huizen! Erg leuk om te ontdekken. Toen ik bij Fort Jesus (zo heet dus het Fort, omdat het een rkuisvorm heeft) aankwam kwam er gelijk een meneertje die me wel even een rondleiding zou geven, hartstikke leuk natuurlijk. want alleen is ook maar alleen. Deze meneer was wel erg vriendschappelijk van aard en wilde graag foto's voor me maken en bood ook aan mijn tas te dragen. Daarnaast hield ie erg graag mijn hand vast. Blij toen de ronde om 't fort afgelopen was, een hoop informatie verder, bleek dat de tour nog niet afgelopen was maar lootste meneer me nog 100 straatjes door, deze werden steeds smaller, drukken en het is een echte moslim buurt... (hier ga ik verder niet op verder) maar, de situatie werd wat angstaanjagend, want ik liep daar met een vreemde en wilde eigenlijk maar wat graag terug( mijn hand + tas had ik al een tijdje teruggevorderd) het is ontzettend mooi de oude stad, en het grenst vlak aan de zee - die is ook zo mooi - waar authentieke vissers met netjes door 't water lopen! Uiteindelijk vroeg meneer ongeveer 18 euro voor zijn rondleiding, ik wat geschokt gezegd dat ik dat wel erg duru vond en uiteindelijk 13 euro voro deze ietswat bizarre rondleiding betaald. Maargoed, heel wat foto's aan overgehouden en een ervaring rijker. zou 't alleen niet heel gauw opnieuw doen! Daarna lekker in de stad geluncht waar ik Nederlanders tegenkwam, de vrouw had voor artsen zonder grenzen gewerkt en verschillende jaren in kenia e.o. gewerkt. was erg leuk!

Zaterdag heb ik mijn eerste dagje strand gehad! :) Diana beach, witte stranden, blauwe zee, palmboompjes en duuure resorts. Ja, dan stap je even uit 't wereldje waar ik de rest van de week in zit! Ik ging met vier nederlanders die ook in Mombassa bij een andere organisatie zitten, heerlijk om 'n dagje nederlands te praten! :) We hebben wel twee uur moeten reizen, met een ferry moeten varen en de matatu-busjes moeten overleven om op dit idylische plekje aan te komen, maar 't was wel 't mooiste strand wat ik ooit gezien heb. Met het verlaten van het drukke centrum, verlieten we ook de spotprijsjes, en was mijn hamburger met friet i.p.v 2 euro ineens weer 7 euro. Maar, wederom van genoten. Ondanks de regen toch nog best wel rood geworden op 't strand, toch iets bijzonders.. :p Ondertussen waren ook hier weer kamelen, die ik dit keer niet bestegen heb, maar wel geaait! - als grote dierenvriend -
Ook was er een stel acrobaten die torens en pyramides aan het bouwen waren. Daar hebben we dus ook nog even een fotootje mee gemaakt.. - helaas heb ik die hier niet op de pc! -
Toen was't al snel weer tijd voor onze twee uur durende terugreis!

Wat komende week gaat brengen gaan we snel beleven.

Lieve groet van een dus ietswat rood verbrande, ondertussen toch wel gelukkige, Christine. :)

  • 29 Juli 2012 - 15:06

    Geerke:

    Leuk Korevaar! Ik volg je op de voet via deze blogs :) xx

  • 30 Juli 2012 - 08:07

    Klasina:

    Hoi Christine, wat een spannend verhaal ;-) Jij durft zeg, zomaar allen door de oude stad! Was je niet goed ingelicht? Wij zijn er, toen Jiska daar was, samen met Asina (die daar zelf gewoond heeft), doorheen gelopen.Zelfs toen werden we nog lastig gevallen door anderen die ons wel wilden begeleiden. Fantastisch dat je het naar je zin hebt en die kids persoonlijke aandacht kunt geven! Veel zegen en lekker genieten! Groetjes vanuit Nederland.

  • 31 Juli 2012 - 22:26

    Anne Marie:

    Ha Christine,

    Gaaf om je verslag te lezen en heerlijk dat het goed met je gaat. Wat een cultuurschok zeg, zo'n land. In Nederland zijn we in de ban van de Olympische Spelen (krijg je er nog iets van mee daar?) en zuchten de mensen als het regent terwijl ze naar zon verlangen.
    Ben je al over de helft van je tijd daar? Ik wens je een heel goed vervolg van je tijd daar!

    groet,
    Anne Marie

  • 31 Juli 2012 - 23:09

    Van Os:

    Koraaaa, wat een prachtig mooie blog heb je weer geschreven! Ik kan het je zo allemaal horen vertellen :D
    Wel eng van die aanhankelijke man die je wel ff wilde rondleiden (en erg herkenbaar;), pas goed op je zelf!
    Geniet van al het moois en doe de kids de groetjes van je vrienden uit Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Kenia 2012

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

COUNT DOWN

18 Augustus 2012

Verlangen, twee kanten op!

11 Augustus 2012

Regenbuien & storm op zee!

07 Augustus 2012

Can I see a funcky chicken?

03 Augustus 2012

Theeee lion didn't sleep.
Christine

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 8272

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Kenia 2012

Landen bezocht: