STILL ALIVE - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Christine Korevaar - WaarBenJij.nu STILL ALIVE - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Christine Korevaar - WaarBenJij.nu

STILL ALIVE

Door: christinekenia

Blijf op de hoogte en volg Christine

22 Juli 2012 | Kenia, Mombassa

Jaa, tijd voor een update! :) het gaat erg goed hierrr, ik geniet van de kinderen en begin me echt een beetje thuis te voelen! Afgelopen week gewoon lekker in het tehuis meegedraait en de band met de kids begint te komen. Alleen maar positief!

Vrijdag ben ik met een vrouw van het huis even naar de stad geweest, vrijwilligers moeten zich hier laten registeren, van kantoor naar kantoor gestuurd en uiteindelijk blijkt dat dus 150 euro te kosten! pfff, welkom in Kenia.
Maargoed, toen ging die vrouw even op pad voor iets voor het tehuis dus ging ik op eigen houtje even lekker lunchen. Hamburger met patattesss! HEEERLIJK. 's middags had ik als uitstapje de handycraft gepland, suuuper leuk! Dit is een plaats awar zo'n beetje alle souvenirs van hout geproduceerd worden. Je moet je ongeveer het volgende voorstellen: 1000e hutjes, heel laag. Met mensen tussen hoopjes hout die olifanten, giraffen, schaaltjes en andere houten attributen maken. Niets vermoedend rondlopend bleken deze mensen te kicken op blanke mensen, dus had heel wat aanspraak. Het is ook niet echt een plek waar veel mensen lopen... op een gegeven moment heb ik in zo'n hutje olifanten af zitten stoffen en wel een uur zitten kletsen! Super leuk hoe sociaal die Kenianen zijn (op zijn tijd!) . Nadat ik er dus eigenlijk al veel te lang was, 4 facebookvrienden rijker, 3 huwelijksaanzoeken verder en heel wat verhalen later, toch nog even langs de souvenirshop geweest en me flink uitgeleefd, heb tenslotte toch een lege koffer te vullen! :)

Toen vlug naar huis en nog even heerlijk gegeten, iets van rijst en bonen. ;)

Zaterdag ben ik gewoon in het tehuis geweest, na de middag vroegen de moeders of ik al wel eens bij partyplace geweest was, eeh nee! Dus toen ging iemand me dat even showen. Een heerlijk plekje, tussen bloemen, waar ze patat en hamburgers serveren, of pizza, soep, spaghetti en andere dingen, heerlijke frisdranken verkopen en je rustig met uitzicht op zee kan zitten. echt een uitvinding. Met die wetenschap ging ik opzoek naar APDK, een centrum voor gehandicapten, waar andere Nederlanders zouden zitten... Daar aangekomen tien minuutjes lopen, werd ik ontzettend hartelijk ontvangen en heb ik bijna twee uur zitten kletsen.. voor 't donker weer richting huis! 's avonds kreeg ik 'n smsje of ze de volgende dag even bij mij langs konden komen. :) Ook dat is ondertussen gebeurd.
Het is erg fijn om wat vertrouwds i de buurt te hebben. Daarnaast kan ik 'n dagje met ze naar 't strand enzo! Duss dat is echt leuk. :)

verder gaat alles zijn gangetje, 't weer is aardig met af en toe 'n zonnetje en zo'n 25 graden..

Toedeledokieeee.

  • 23 Juli 2012 - 08:27

    Elly Van Zessen:

    Hoi Christine,
    wat zijn we blij dat je de draad zo hebt kunnen oppakken nadat het begin best wat lastig was. Fantastisch hoor. Fijn dat je je nu steeds meer thuis voelt daar. Het lijkt me toch een hele mooie ervaring. In het huis met de kinderen en ondertussen leer je ook het land/de plaats kennen. Geniet ervan hoor!
    Lieve groet uit (zonnig)Holland, Canada,Italie en Londen, Familie van Zessen

  • 28 Juli 2012 - 00:34

    Klasina:

    Hoi Christine, leuk om je verhalen te lezen! Klinkt ook allemaal heeeel bekend, al is het alweer 5 jaar geleden dat wij daar waren. Doe de kok de groeten, die kent ons vast nog wel! Heel veel succes hoor! We blijven je verhalen volgen! Leuk! Groetjes, Klasina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Kenia 2012

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

COUNT DOWN

18 Augustus 2012

Verlangen, twee kanten op!

11 Augustus 2012

Regenbuien & storm op zee!

07 Augustus 2012

Can I see a funcky chicken?

03 Augustus 2012

Theeee lion didn't sleep.
Christine

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 8275

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Kenia 2012

Landen bezocht: