Arrival, first dayss... - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Christine Korevaar - WaarBenJij.nu Arrival, first dayss... - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Christine Korevaar - WaarBenJij.nu

Arrival, first dayss...

Door: christinekenia

Blijf op de hoogte en volg Christine

12 Juli 2012 | Kenia, Mombassa

Zo, daar is ie dan! Reisverslag nummero een! Wat zet ik hier dan weer neer. Ik moet zeggen, eerste dagen zijn me zwaarder gevallen dan ik gedacht had. Heimwee kwam zwaar de kop op steken en alles was ZOO vreemd, nieuw eten, nieuwe mensen, andere taal. Voelde me echt moederziel alleen, ondanks dat ik in een huis met 30 andere leef. Maaarrr, nu gaat alles beter. ik zal even bij het begin beginnen.
Zondagavond vertrok ik vanaf Schiphol, met afscheid nemen de nodige traantjes weggepinkt en toen het vliegtuig in, zat gezellig naast een nederlander, dus dat was wel leuk. Op Zurich veilig overgestapt en toen hoppa, naar Mombasa. Na een beetje geslapen, gelezen, geschreven en gegeten te hebben kwamen we aan. MOMBASA. verwacht je: lekker zonnetje. maar nee, wolkjes. Ja jongens, ik zit in het koudste seizoen van het jaar. Iedereen klaagt hier over de kou. het is namelijk 25/29 graden... SLECHT getroffen dus. nee, zonder gekheid, het is best wel lekker. Tenminsten iet zo heel heet!
Ik werd opgewacht door 'n mannetje met eenbriefje met mijn naam erop en ging daarna naar het weeshuis. moest nog ffe mijn koffer openen om te checken, ze wilde me nog laten betalen maar dat hoefde uiteindelijk niet. Vast omdat ik 'n emotioneel, huilend, ding was! haha, wat spanning niet met een mens doet. Ik werd aardig ontvangen maar direct sleog de angst me om de keel. WAAR was ik aan begonnen. Heb verder heel de middag geslapen en 's avonds wat gepraat met de moeders van heth uis en natuurlijk mijn eerste maaltijd naar binnen gewerkt. Het was aardig te eten, het was ook 't eerste wat ik at, dus dat zal't wel geweest zijn. Ik eet vooral mangali (mijstmeeldeeg achtig, rijst, bonen, groente zoals kool en spinazie maar dan alles) en 's cohtends een boterham met een kop 'thee' (verbeeld je niets, heel veel suiker met melk en 'n scheutje thee) Dinsdag ben ik in de school wezen kijken, kleine cultuurshock, het gaat er hier heel anders aan toe, maar was wel leuk om te zien. 's middags wat brood gesmeerd en wat gestreken. De volgende dag ging ongeveer het zelfde! En nu is het donderdag, vandaag ook de was opgehangen en de kamers geveegd, helaas neit met een stofzuiger maar met een bosje takken. Daarna ook alles gedweild...
Het is best wel gek te bedenken wat de kinderen heir allemaal mee gemaakt hebben als je al die lachende kopjes ziet! Het zijn stuk voor stuk allemaal lieve kinderen. Het is wel erg wennen en ze zijn nog moeilijk uit elkaar te houden, maar dat gaat goed komen! zoo, dit was even heel kort 'n update van de algemene bevindingen! Morgen heb ik een vrije dag, dus we gaan zien wat die gaat brengen!

Liefs, Christine.

ps. internet lag er een paar dagen uit omdat er een schip in de zee ligt die de verbinding verstoorde. JA MENSEN, welkom in KENYA!

  • 12 Juli 2012 - 18:17

    Mirjam:

    Klinkt allemaal super bizar meid!
    Ik kan me best voorstellen dat je flink heimwee hebt en angstig bent die eerste dagen. Ik vind het al hartstikke stoer van je dat je dit doet!
    Succes daar en ik zal aan je denken:)

    Liefs Mirr

  • 12 Juli 2012 - 19:53

    Drie Amigo's (J,A&R):

    Hier een bericht vanuit Fuerte Ventura. Jappie, Arrie en ik (Richie) hebben je reisverslag gelezen. Wij zijn ook nog in shock alleen huilen wij niet zo snel. :P We hopen dat je een goede tijd hebt en als je het even niet zit zitten staat Geert altijd voor je klaar en anders kun je altijd ons bellen,mailen of met de postduif als er een schip voor de kust ligt zoals dat in KENIA gaat! Een goede groet. Be The Change. Hou de moed erin en geniet ervan!

    Arie Verdecie!

    Ricardo, Jaspero en Arjen & Tina

  • 12 Juli 2012 - 21:41

    Judith:

    Lieve Christien!
    maak er wat moois van. Dikke kussen uit het REGENachtige Gurkem:)

  • 13 Juli 2012 - 21:38

    Marlies:

    hey, goed om wat van je te horen. Niet meer dan logisch dat je even moet wennen, dat hoort er allemaal bij. Maar je verslag klinkt nog als jijzelf, dus dat is hoopgevend;). Als het even niet meer lukt met je emoties, denk aan Joyce ;) haha...Meis, geniet! ëén voordeel heb je al. Ik heb nog bijna geen zon gezien. Liefs,

  • 14 Juli 2012 - 15:10

    Eveline:

    Wat leuk om van je te horen! :)
    Ik hoop dat je er steeds meer je draai gaat vinden en er ontzettend van gaat genieten! Enjoy your weekend x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Kenia 2012

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2012

COUNT DOWN

18 Augustus 2012

Verlangen, twee kanten op!

11 Augustus 2012

Regenbuien & storm op zee!

07 Augustus 2012

Can I see a funcky chicken?

03 Augustus 2012

Theeee lion didn't sleep.
Christine

Actief sinds 17 Juni 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 8274

Voorgaande reizen:

08 Juli 2012 - 31 Juli 2012

Kenia 2012

Landen bezocht: